Divizna Liberec

Městské středisko ekologické výchovy při ZOO Liberec

Titulní strana Výukové programy základní školy 1. stupeň ZŠ (1. - 5. třída)
1. stupeň ZŠ (1. - 5. třída)
Ptačí svět (3. – 5. tř. ZŠ) - NOVINKA

07-27-18-10-30-24-silentforestcmykeaza2018kpng.pngCíl programu: Seznámení se s příčinami ztráty přirozeného prostředí ptáků v Asii a v Evropě. Nalézání možností, jak přizpůsobit naše bezprostřední okolí pro život ptáků.

Na chvíli se staneme přírodovědci pozorujícími život ptáků pralesa, ale i našeho bezprostředního okolí. Proč ptáci v pralese ubývají? Co komplikuje život ptákům v naší krajině? Co můžeme udělat proto, aby naše zahrady byly plné zpěvu a štěbetání? Těšit se můžete na návštěvu tropického pavilónu zoologické zahrady, pozorování dalekohledy a práci ve skupině.

Celý článek...
 
LESNÍ KRÁLOVSTVÍ (1. tř. ZŠ)

dscn5473jpg.JPG

Cíl: Poznání proměn přírody v průběhu roku.

Děti budou pozorovat a zkoumat v lese to, co je pro dané roční období charakteristické. Zažijí, že les a příroda je herna plná zajímavých věcí. Pobyt v přírodě jim dodá chuť objevovat a přinese jim radost ze života. V chladných dnech je zocelí. Naučí se rozlišovat vybrané druhy stromů a rostlin, budou pozorovat pobytová znamení živočichů, zahrají si tematické hry.

 

Podzimní království, témata: poznávání stromů podle plodů a listů, houby, barvy v přírodě; září – listopad (venku)

Zimní království, témata: co máme ze dřeva, přezimování rostlin
a zvířat, stopy zvířat; prosinec – únor (uvnitř)

Jarní království, témata: lesní živočichové a jejich mláďata, pozorování a smyslové vnímání probouzející se jarní přírody; březen – květen (venku)

Letní království, témata: vyhledávání a zkoumání přírodnin, rozlišování odstínů lesa, pohybové hry; červen (venku)

Doporučujeme absolvovat jako cyklus programů.

Celý článek...
 
VODNÍKOVY HÁDANKY (1. tř. ZŠ)

img_9245jpg.JPGCíl: Poznání významu vody jako základní podmínky života.

Děti se blíže seznámí s vodou prostřednictvím názorných ukázek a pokusů a prozkoumají ji zapojením různých smyslů. Uvědomí si význam vody a vlastní vliv na její spotřebu.
Celý článek...
 
PROČ UŽ RYBY NEBEROU? aneb UKLIĎME SI V RYBNÍČKU (1. – 2. tř. ZŠ)

Cíl: Seznámení se s problematikou třídění a dalšího využití odpadů.p1020198jpg.JPG

Děti si zahrají na rybáře a v rybníce, který je plný odpadků, se pokusí nachytat co nejvíce ryb. Vyzkouší si třídění odpadu na vylovených předmětech. Dozvědí se, jak se s odpady nakládá, a také informace o využití bioodpadu jako základu pro kompost. Odpoví si na otázku, jak pomáhat chránit prostředí kolem nás. Na závěr programu si vyrobí malé dárečky z odpadového materiálu.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 Další > Konec >>

Strana 1 z 5