Divizna Liberec

Městské středisko ekologické výchovy při ZOO Liberec

Titulní strana Výukové programy základní školy 2. stupeň ZŠ (6. - 9. třída)
2. stupeň ZŠ (6. - 9. třída)
CIZÍ SLOVO BIODIVERZITA (7. – 9. tř. ZŠ) - NOVINKA

dsc00342jpg.JPGCíl: Pochopení významu rozmanitosti života na Zemi a důležitosti vlastního vlivu na její zachování.

Prostřednictvím simulační hry na vědecké týmy, které pracují na vytvoření umělé biosféry, zažijí žáci složitost vztahů mezi jednotlivými organismy v přírodě. Poznají příklady fascinujících možností, které nám příroda nabízí, ale také vážná ohrožení přírodní rovnováhy. V praktické části programu si vyrobí malý hmyzí hotel do školní zahrady a naučí se hodnotit prostředí zahrady z pohledu podpory lokální biodiverzity.

Celý článek...
 
BAREVNÝ SVĚT ZVÍŘAT (6. – 7. tř. ZŠ)

Cíl: Seznámení se s významem zbarvení vybraných druhů zvířat v přírodě.

penkava_svatebni_sat.jpgŽáci interaktivní formou poznají význam zbarvení zvířat v přírodě. Naučí se rozpoznávat výstražné a ochranné zbarvení. Dozví se, proč je pro některé živočichy důležitý pestrobarevný „svatební šat“. Na část výuky se žáci přesunou do venkovního areálu, kde se každý z nich pokusí nalézt několik druhů ukrytých zvířat a správně k nim přiřadit funkci jejich zbarvení těla. Součástí programu je návštěva zoologické zahrady, kde si ověří nově získané poznatky přímo na některých chovaných druzích zvířat. Nakonec se společně zamyslíme, jak my, lidé, negativně zasahujeme do přírody, a tak ovlivňujeme i barevný svět zvířat.

Celý článek...
 
ZVÍŘATA V OHROŽENÍ (6. – 7.tř. ZŠ)

Cíl programu: Seznámení s příčinami a důsledky ohrožení zvířat ve světě, jejich ochranou. Poznání významu zoo pro tyto druhy.

p1090687jpg.JPG

Putováním po kontinentech navštívíme přirozená prostředí ohrožených zvířat z celého světa. Co konkrétní druhy ohrožuje? Jakou roli v jejich ochraně hrají zoologické zahrady? Čeká nás práce s mapou, spolupráce ve skupině a návštěva zoo - součástí programu je představení vybraných druhů zvířat přímo v jejím areálu.

Celý článek...
 
SOUKROMÝ ŽIVOT STROMŮ (6. – 7. tř. ZŠ)

Cíl: Seznámení se s lesem z pohledu lesníka.img_8237jpg.JPG

Účastníci programu se dozvědí o významu stromů nejen pro člověka a zopakují si jejich životní cyklus (od semene po dospělý strom). Při úkolech v terénu budou pozorovat les očima lesníka. Pomocí jednoduchých měření zkusí zjistit základní informace o vybraném stromu.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 Další > Konec >>

Strana 1 z 4