Divizna Liberec

Městské středisko ekologické výchovy při ZOO Liberec

Titulní strana Výukové programy základní školy 1. stupeň ZŠ (1. - 5. třída)
1. stupeň ZŠ (1. - 5. třída)
ROK V PŘÍRODĚ (2. – 3. tř. ZŠ)

20110104_les_v_zime47jpg.jpgCíl: Poznání proměn přírody v průběhu roku.

Děti se dozvědí o procesech odehrávajících se v přírodě v dané roční době. Budou pozorovat proměny lokality (les v Lidových sadech) v průběhu čtyř ročních období. Naučí se pozorovat přírodu a poznávat vybrané zástupce rostlinné a živočišné říše. Zažijí, že les je místo plné věcí k pozorování a pobyt v přírodě jim dodá chuť objevovat. Zažijí zkušenost, že se do přírody dá chodit v každém ročním období. Do programu jsou zařazeny tematické hry.

 

Celý článek...
 
BEZ VODY TO NEJDE (3. – 5. tř. ZŠ)

07-15-13-11-12-09-img_6273ajpg.JPG

Cíl: Program je zaměřen na hospodaření s vodou v naší domácnosti.

Zodpovíme si otázky, odkud voda přitéká do vodovodů a kam putuje dál z našich domovů.  Děti si uvědomí význam vody v běžném životě a svůj vliv na její čistotu prostřednictvím činností v domácnosti. Formou názorných pokusů si vyzkouší vliv znečištěné vody na přírodu a účinnost filtrace různých materiálů.

Celý článek...
 
Ptačí svět (3. – 5. tř. ZŠ)

07-27-18-10-30-24-silentforestcmykeaza2018kpng.pngCíl programu: Seznámení se s příčinami ztráty přirozeného prostředí ptáků v Asii a v Evropě. Nalézání možností, jak přizpůsobit naše bezprostřední okolí pro život ptáků.

Na chvíli se staneme přírodovědci pozorujícími život ptáků pralesa, ale i našeho bezprostředního okolí. Proč ptáci v pralese ubývají? Co komplikuje život ptákům v naší krajině? Co můžeme udělat proto, aby naše zahrady byly plné zpěvu a štěbetání? Těšit se můžete na návštěvu tropického pavilónu zoologické zahrady, pozorování dalekohledy a práci ve skupině.

Celý článek...
 
BAREVNÝ SVĚT ZVÍŘAT (3. - 5. tř. ZŠ)

Cíl: Seznámení se s významem zbarvení vybraných druhů zvířat v přírimg_9101jpg.JPGodě.

Děti hravou formou poznávají význam zbarvení zvířat v přírodě. Naučí se odlišovat výstražné a ochranné zabarvení. Dozví se, proč je pro některá zvířata nezbytný pestrobarevný „svatební šat“. Při tvořivé hře se děti pokusí samy živočicha vytvořit a ukrýt v přírodním prostředí. V druhé části programu navštíví zoologickou zahradu a ověří si poznatky pozorováním vybraných druhů zvířat. Nakonec se společně zamyslíme nad tím, co nás lidi v daném tématu spojuje se zvířaty.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 Další > Konec >>

Strana 3 z 4