Středisko ekologické výchovy při Zoo Liberec

Quest

SEV DIVIZNA Liberec a její spolupracovníci vytvořili na podzim 2013 první liberecký quest.

Nese název „BEZ MOBILU BEZ MAILU VĚNUJEM SE DETAILU“ .

Je snadný fyzicky, psychicky však náročný (zejména pro lingvisty a architekty :).

Délka hledačky je přibližně 3 km, na klidné projití je třeba asi 1,5 hod. Hledačka je přístupná celoročně, v zimě počítejte se sněhem. Vybavení na cestu, které se Vám může hodit, tvoří jen papír, tužka, popřípadě dalekohled.

Začátek hledačky je u střediska ekologické výchovy DIVIZNA Liberec, na můstku přes Jizerský potok (křižovatka ulic Tichá a Sovova v Liberci Lidových sadech).
Je nutné, aby osoby mladší 15 let měly doprovod dospělé osoby.

Abyste mohli na quest vyrazit, je třeba mít vlastní list questu (hledačky), který můžete zdarma stáhnout z odkazu o něco níže, nebo si jej osobně vyzvednout v pracovní dny ve středisku ekologické výchovy DIVIZNA Liberec.

mapa první Liberecké hledačky

Co je to questing?

„Samotný questing je hra připomínající českou honbu za pokladem nebo tzv. šipkovanou a jeho smyslem je představit zábavnou formou přírodní i kulturní bohatství dané lokality,“ vysvětluje předsedkyně občanského sdružení Actea Kateřina Kočí. Každý quest se skládá z dílčích úkolů na trase, která končí objevením pokladu.„Na webu si můžete ke každé hledačce stáhnout mapu a popis hledačky i s dílčími úkoly. Když se vám podaří úspěšně absolvovat všechny úkoly podél trasy, získáte znění tajenky, která vás nakonec dovede k pokladu.“ Poklad je pak obdobný jako u geocachingu – obsahuje většinou drobnosti, které lze vyměnit, a také razítko, které si návštěvník orazí do své knihy či sešitu. „Nechybí tu samozřejmě ani návštěvní kniha, do které se může zapsat každý, kdo vyluští tajenku a k pokladu se dostane.“

Podle Blaženy Huškové, odbornice na téma interpretace místního dědictví, je questing výborným nástrojem i pro zapojování veřejnosti. „Na tvorbě hledaček se mohou podílet například školy, místní spolky, občanská sdružení a další místní instituce. Nejdříve se však musí důkladně seznámit s místním přírodním, kulturním a historickým dědictvím, aby pak mohli vytvářet kreativní a vtipné questy.

Více o Questu